Bureau Financieel Toezicht (BFT)

Het verhaal en het gezicht van een financiële autoriteit

BFT is nationaal toezichthouder op het werk van notarissen, gerechtsdeurwaarders en accountants. Een grote verantwoordelijkheid. We hielpen ze om hun betekenis, interne kracht bloot te leggen in hun relevante verhaal en smoel te geven in een nieuw logo en gerestylede huisstijl.

BFT. Drie letters die samen een begrip vormen in de financiële wereld. Ze staan voor Bureau Financieel Toezicht. Als toezichthouder waken ze over het werk van notarissen, gerechtsdeurwaarders en accountants.

Waar elke Nederlander blind op kan vertrouwen

Hun ultieme streven: financiële dienstverlening waar elke Nederlander blind op kan vertrouwen. Want het verhaal van BFT gaat over het leven van alledag: we huren of kopen een huis, lenen geld, gaan samenwonen, trouwen of scheiden. We gaan financiële verplichtingen aan of leggen onze wensen vast in een testament. Dan moet je 100% kunnen vertrouwen op professionals die integer en transparant met je wensen en zorgen omgaan.

Merkpersoonlijkheid

De merkpersoonlijkheid die daarbij hoort is die van een vanzelfsprekende, ‘natuurlijke autoriteit’. Daar paste de naam ‘bureau’ dus niet meer. De bureaucratische bijsmaak mocht eraf. Toch is de afkorting BFT zo sterk geworteld dat die is blijven bestaan – maar dan met een nieuwe ‘descriptor’: BFT, autoriteit voor financieel-juridisch toezicht.

...met een krachtige punt

In de visuele vertaling vonden we de uitstraling van openheid en laagdrempeligheid, naast inzicht en overzicht, en pasten dat toe in bijvoorbeeld de website. Met een ander vriendelijker font voor de afkorting BFT en een krachtige punt daarachter. Een punt die staat voor focus en stevigheid maar tegelijk het gevoel geeft van een stralend ster. Het nieuwe gezicht van een autoriteit.