Radboud Universiteit

Campagne 'Je bent nodig'

De Radboud Universiteit staat voor een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Maar die wereld staat onder druk. Natuur, klimaat en leefbaarheid worden bedreigd. Dat schreeuwt om mensen die gewetensvol, betrokken en kritisch bijdragen. De campagne “Je bent nodig” nodigt hen nadrukkelijk uit…

De meerjarige campagne is niet alleen gericht op de student en de medewerker. Ook op de politiek, overheden en alle wetenschappers. De campagne geeft smoel aan de gedrevenheid om studenten op te leiden tot gewetensvolle, betrokken, kritische en zelfbewuste academici die hun verantwoordelijkheid pakken.

You have a part to play

De Engelse hertaling ‘You have a part to play’ legt bijna nog nadrukkelijker gewicht op de uitdaging om je maatschappelijke rol te pakken. Het illustreert de hang naar een open intellectueel klimaat waarin medewerkers en studenten elkaar inspireren en uitdagen. De universiteit wil zich laten leiden door wetenschappelijke vragen én maatschappelijke uitdagingen.

“Influencer worden?”

De campagne laat zien wat er in de wereld om ons heen gebeurt. En wat we onszelf aandoen als we klimaat, natuur en leefbaarheid niet serieus nemen. De oproep om ‘influencer’ te worden zet je even op het verkeerde been. Het is een 180 graden draai en een ‘antwoord’ op de beïnvloeding in de wereld die aanzet tot consumentisme of polarisatie.

Employer brand

De campagne is samen met partner Total Design ontwikkeld. In een close samenwerking met hen en met de universiteit kwam de creatieve uitwerking tot stand. In talloze spraakmakende en confronterende uitingen. Het concept ‘Je bent nodig’ past ook naadloos als employer brand op de arbeidsmarkt. Immers: de universiteit wil een plek zijn waar medewerkers en studenten zich betrokken voelen bij elkaar, bij de samenleving en bij de wereld om hen heen.